Monday

"Biniku support Israel...atau support My Family?"

"Ehh Mat, bini mu ni keja kat mana?" Kawanku bertanya

"Dia keja kat KFC" Aku jawab sepatah

"Ehh tadok doh ke keja lain..KFC tu kompeni Yahudi tuh!" Kawanku tegaskan sambil mencucuh Dunhill yg ketiga batang

"Kenapa cakap mcm tuh?" Aku kehairanan

"Berlambak lagi keja lain...kenapa tak cari jee..KFC tuh support Israel beli peluru tembak orang Islam" Tegaskawanku sekali lagi

"Jangan cakap mcm tuh, tak baik...nah 50 hinggit" Aku berkata dan menghulurkan duit sekepin 50 hinggit "Jangan beli rokok tau duit nih!" Aku berkata lagi "Ehh ko dah bagi kat aku..suka hati aku la nak buat apa..hahah" kawanku gelak sambil memasuk duit tadi kedalam poketnya "Kalo mcm tuh ngko pon sama la mcm yahudi Israel!!!" Aku berkata dengan nada kasar "kenapa kasar sangat tuh ko kata kat aku?" Kawanku bertanya dengan nada yg takde nada "Ye laa....KFC Malaysia hantar duit keuntungan share ke Ibu pejabat dunia....terpulang kepada depa la depa nak wat per ngan duit tuh....ada ko boleh habaq kat depa, jangan beli bom k!..boleh ke mcm tuh??? Dan lagi satu..ko duk kutuk bini aku keja KFC, sekurang2nya dia boleh bantu aku... Yang ko ni laki bini tak keja apehal??? Nak beli rokok pon mintak duit ngan aku!!! Dan lagi satu..rokok tu pon keluaran orang Yahudi gak kan??...Ada ko amik port??.... Rezeki kalau ada ataih meja..kalau ko tak angkat tangan suap ke mulut..tak dapat gak rezeki tuh...ko tayah la nak tarbiah aku dan keluarga aku....ko tarbiah ko ngan keluarga ko tu dulu...Kalau ko bodoh jangan bodohkan orang lain!!!!!!!!!"" Dan aku pon berlalu meningalkan orang bodoh sombong...si luncai dan labu2nya dlm kebodohan sombongnya... (panjang lagi nak tulih ni, tapi..biarkan ko fikirkan apa yg ko kata kat aku...ada ko support family aku masa aku susah gaban nak beli susu anak pon takde duit?? Anak aku demam ada ko tolong??? Setakat ni aku sanggup makan nasik ngan kicap je bila takdeduit..tak pernah lagi aku berhutang kerana takde duit) DinBrasco

1 comment:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob,
Hmmm teruk kena masuh dia tuh. Takpa Yob rezki ada dimana2, asalkan halal!