Tuesday

Parti cap keris dan beruk dalam sangkar

 As-Salam..

Aku teringin sekali menulis mengenai pandangan dari kacamata gelap aku secara nyata tentang politik Tanah Melayu dizaman sekarang. Tapi aku pendam dalam-dalam takut disalah ertikan oleh sahabat-sahabat dan keluarga terdekat.

"Hang ni aku tengok dua-dua hang sokong dan dua-dua jugak hang tentang, hang ni munafik ka apa?" Ujar sahabat aku yang berkhidmat di jabatan 'gomen' di Kedah Tua, memecahkan lamunan aku.

"Awat kata lagu tuu..berat benar tuh, Aku ni bukan munafik. Salah kah kalau aku tentang dua-dua? Sebab aku rasa dua-dua tak betoii!!" Aku jawab dengan mudah.

Diatas tu adalah contoh skrip wajib bila aku berbicara soal politik dan pandangan aku dalam politik dengan fanatik-fanatik "Partai Bulan Purnama dan Bulan Sabit Mata Dajjal". Dan ramai yang ragu dan keliru dengan pegangan aku....laaa hangpa nak ragu keliru dengan pegangan politik aku nak buat apa?? Cukup hangpa tau aku ni Muslim Melayu sudahlah!!


Aku sudah lama bercita-cita nak menubuhkan Partai Cap Keris, tapi timbul la pulak isu keris tu lambang Assobiyah melayu..pulak dah!! Dah aku memang melayu darah pendekar, lantak pi la aku nak boh lambang apa pun. Yang hangpa dok bising-bising pasai apa?? Yang kat Mesir tu Ukhwanul Muslimin pakai lambang Partai Cap Dacing tu tadak sapa lak nak komplain...!!

inilah sebabnya aku tak suka bercakap pasal politik secara terang dalam alam maya...

3 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Din,
citer antu lebih selamat!

DINBRASCO said...

gitu laa gamaknya...

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111