Tuesday

Parti cap keris dan beruk dalam sangkar

 As-Salam..

Aku teringin sekali menulis mengenai pandangan dari kacamata gelap aku secara nyata tentang politik Tanah Melayu dizaman sekarang. Tapi aku pendam dalam-dalam takut disalah ertikan oleh sahabat-sahabat dan keluarga terdekat.

"Hang ni aku tengok dua-dua hang sokong dan dua-dua jugak hang tentang, hang ni munafik ka apa?" Ujar sahabat aku yang berkhidmat di jabatan 'gomen' di Kedah Tua, memecahkan lamunan aku.

"Awat kata lagu tuu..berat benar tuh, Aku ni bukan munafik. Salah kah kalau aku tentang dua-dua? Sebab aku rasa dua-dua tak betoii!!" Aku jawab dengan mudah.

Diatas tu adalah contoh skrip wajib bila aku berbicara soal politik dan pandangan aku dalam politik dengan fanatik-fanatik "Partai Bulan Purnama dan Bulan Sabit Mata Dajjal". Dan ramai yang ragu dan keliru dengan pegangan aku....laaa hangpa nak ragu keliru dengan pegangan politik aku nak buat apa?? Cukup hangpa tau aku ni Muslim Melayu sudahlah!!


Aku sudah lama bercita-cita nak menubuhkan Partai Cap Keris, tapi timbul la pulak isu keris tu lambang Assobiyah melayu..pulak dah!! Dah aku memang melayu darah pendekar, lantak pi la aku nak boh lambang apa pun. Yang hangpa dok bising-bising pasai apa?? Yang kat Mesir tu Ukhwanul Muslimin pakai lambang Partai Cap Dacing tu tadak sapa lak nak komplain...!!

inilah sebabnya aku tak suka bercakap pasal politik secara terang dalam alam maya...

2 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Din,
citer antu lebih selamat!

DINBRASCO said...

gitu laa gamaknya...