Saturday

Makan Pasir....


gamba hiasan dicilok dari pakcik 'go-girls'
As-Salam..

Disuatu malam yang hening selepas Isyak, Bro Din telah beberapa minggu merayau-rayau di Muar mencari pekerjaan setelah 'di-tamat'kan terlebih awal dari pengajian kerana terlalu genius. Dia menumpang disebuah keluarga kecil yang diketuai oleh seorang 'Tok Kadi' Tua dipinggir pekan Muar bertentangan dengan Masjid Muar. Masjidnya indah sekali dipinggiran sungai yang mengalir lesu....

"Apa betul engkau serius nak kahwin dengan anak aku?" 

Suara yang agak tinggi tetapi penuh lemah lembut, Tok Kadi Tua itu tiba-tiba memecah lamunan Bro Din yang sedang membelek-belek 'The Star', bahagian tengah yang amat diminati oleh penggangur kehormat. Iklan jawatan kosong!.

"Saya serius..."

Bro Din menjawab pantas tanpa banyak berfikir...sambil tersenyum seperti kerang busuk.

"Kalau engkau betol serius, malam ni jugak aku boleh nikahkan kamu berdua!"

Kadi Tua itu menyambung kata-katanya......tiba-tiba satu suara yang agak halus kedengaran dari dapur...

"Engkau nak bagi anak aku makan apa?..Pasir????

Suara halus tadi memecah kosentrasi antara Kadi Tua tadi dan bakal menantunya.....penggangur kehormat.

Pada keesokkan harinya sebelom subuh, Bro Din terpaksa meninggalkan keluarga kecil Kadi Tua tadi dan buah hatinya dalam secara senyap-senyap dengan hati yang berat dan penuh dendam kesumat kepada empunya badan 'suara halus'....


15 tahun sudah berlalu...Bro Din pun sudah ketemu jodoh yang lain...dan dalam pada itu juga Bro Din Makan pasir.................................caihh

(ini adalah Bro Din yang dulunya si penggangur kehormat)

Dan gamba-gamba di bawah ini adalah keluarga (isteri dan anak-anak) Bro Din hasil "BAGI MAKAN PASIR".

(Klik gambo tu untuk resolusi lebih jelas dan anda akan nampak simptom makan pasir)


'Shin Chan'-kena sindrom perasan hensem
'Miyabi Chan'-kena chiken pork daa....

' Miyabi Chan, Shin Chan & Mrs DinBrasco'


Kesian anak-anak & isteri Bro Din, dah 6 tahun diorang Makan Pasir!!!

Back to the main point....kepada ayah-ayah, wali-wali janganlah kalian serahkan tugas kalian sebagai 'WALI' kepada perempuan-perempuan, bini-bini kalian. Kerana senario sebegini begitu berleluasa diluar sana...

Tak percaya???? nanti kalau anda ada kesempatan, sils-silalah ikut rombongan meminang dan anda pasti tau sapa yang lebih banyak bercakap dan terlebih mulut semasa majlis itu..........

Wassalam..takmo banyak cakap, nanti kena cili ngan mak-mak diluar sana..kbaiiiii


  

2 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Dina,
gula pasir sedap apa!!!

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111